Ett + räddade min dag!

I dag vaknade jag och kände mig ganksa dålig. Snorig och tung i huvudet, ska det bli en ordentlig förkylning denna gång eller ska c-vitaminen få  göra sitt igen? Efter jag tyckt synd om mig själv ett tag så gick jag upp och tvättade. Det har blivit min lilla hobby och jag har blivit tvätt-maffian. Jag tvättar mest i hela huset är jag övertygad om. Så när jag tvättat så skulle jag mangla mina lakan. Det gick jättebra med lakanet men sen när det var påslakanets tur så fungerade inte mangeln. Jag försökte och försökte men det gick inte. Så jag fick snällt lägga in mitt OMANGLADE påslakan i garderoben. Det riktigt skar i hjärtat på mig. Måste nog ringa till Hyresbostäder så att de kan komma och laga den för det går ikke an att ha omanglade lakan.

Jag har även hunnit varit i skolan ganska länge. Vi hade kamratrespons på ett referat vi skrivit. Ett referat som jag och hon jag skrev med lagt många många timmar på, men vi var inte helt nöjda. Men i dag så var vi så nöjda. Vi fick G+. Detta kanske inte låter så stort men man kunde faktiskt bara få G, så pluset är ju nästan som ett VG. Sen fick vi väldgit bra kritik av vår lärare. Så nu är min dag räddad och jag kan lätt i sinnet ta tag i allt som finns kvar att göra på denna kurs.

Kommentarer
Postat av: mamma

Bravo! Bra jobbat! Både med skolarbetet och tvätten... Vad kan ha hänt med mangeln?



puss puss

2008-10-08 @ 20:55:21
Postat av: Johanna

Bra där!

Och du som säger du inte kan skriva, för nåt en lärare sa i ett svagt ögonblick för 5 år sen. Get over yourself!

2008-10-09 @ 02:42:09
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: Bell

Grattis!! Ja, vad vet en lärare på Härjulfskolans gymnasium om att skriva.. det är ju inte direkt ett UNIVERSITET.. inte ens en futtig högskola;-)

2008-10-10 @ 08:14:00
URL: http://bellalilla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0