Rosita - mitt alterego

Äntligen måndag efter ännu en ganska hård och slitsam helg. I fredags hade vi tentafest utan att ha skrivit någon tenta. Men vi lämnade in vår stora text som var avslutningen på vår första kurs. Så det finns alltid en anledning till att festa. Det är heller aldrig särskillt svårt att hitta dem.

I lördag var festen med stort F. Det var norrlands McGavyer sittning/ 80-tals sittning. Vi samlade ihop ett gäng som skulle dit och klädde ut oss tills vi inte kände igen varandra längre. För att göra kvällen roligare så bestämde vi oss för att hitta ett alias för kvällen. Mitt alias var Rosita och min förebild den riktiga Rosita (ni vet vem jag menar). Det mindre trevliga var att jag gick in i min roll som Rosita. Jag glömde helt bort vem jag själv var. Och det ska jag berätta för er denna Rosita det är en brud som inte går av för hackor det. Hon dansade och shotade hela natten lång. Det var en otroligt rolig sittning och jag kan knappt bärga vem för nästa, men det kommer nog tyvärr att dröja ett tag. Men då får Rosita stanna hemma!

Här är hon, sprithäxan Rosita!


Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!

Du ser ut som en 80-talsbrud!! Låter som en bra idé att låta Rosita vara hemma nästa fest!

Jag noterar att ni fått gardiner till ert dagrum - snygga!

puss & kram

2008-10-20 @ 11:25:11
Postat av: Xonx

Trevlig blogg :)

Besök gärna min fotoblogg och du får gärna lägga till mig som favorit på bloggkoll.se :P

2008-10-20 @ 11:30:52
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: Johanna Kojan

haha... Ja, Rosita spottar inte i glaset. Men det gör ju inte Martina heller, så det var kanske inte så svårt? Ska du med på Vasaloppet eller?

Puss

2008-10-20 @ 13:32:06
URL: http://kojanskoja.blogg.se/
Postat av: Bell

Rosita har lyckats bra med sneluggen måste jag säga! Måste vara hårgelé av den starkare varianten.. Lambada gick varm på skivspelaren kan jag tänka mej:) puss

2008-10-21 @ 21:06:28
URL: http://bellalilla.blogg.se/
Postat av: Bell

Rosita får ta och sätta sig framför datorn och surfa ut i cyberspace. Väl där får hon ta och uppdatera sin blogg:)

2008-10-23 @ 22:07:54
URL: http://bellalilla.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ja jisses nu vet jag ju hur hon ser ut:)

Snyggt!

2008-10-28 @ 10:54:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0