Hur säljer man sig själv?

Nu har vi börjat lite mer på riktigt. Vår första riktiga kurs Konsten att tala och skriva 1 drog igång i går. En riktigt bra föreläsning hade vi. Jag blir riktigt imponerad av folk som kan prata bra, så ska jag också bli när jag blir stor. Vår första uppgift som vi har är en muntlig övning i att sälja sig själv. Detta låter lite värre än vad det är. Det handlar om att man ska hålla ett kort föredrag om sig själv som man skulle kunna ha på en anställningsintervju eller antagning på en skola. Men det är inte lätt att hitta 3 bra egenskaper och 3 starka sidor hos sig själv och bara 1 svag sida. Varför är det så svenskt att inte kunna prata om sig själv positivt? Varför är man inte italienare eller nå å vet allt vad man är bra på? Ska klura lite till på vad som egentligen är mina bra sidor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0