Livet på campus - en ständig fest

Det är häpnansväckande hur ofta det är fest här på campus. Jag menar då inte i första hand mig och min klass utan fest i största allmänhet. Det finns två uteställen: Stallarna och Sivans. Dessa två har gemensamt öppet tisdag, onsdag, fredag och lördag. Och det tar aldrig fel att det är fest alla dessa dagar. Det tar heller aldrig fel att det alla dessa dagar är fest i mitt hus. Mitt hus är ganska stort och det bor ganska mycket folk i det, men det är inte mängden folk som avgör om det är fest eller inte det är vilken sorts folk det bor här. Jag har bara en sak att säga: utbytes studenterna! Det är alltid de som har fester och festerna är alltid stora och det förtärs alltid en stor mängd alkohol. Hur jag nu kan veta detta utan att ha närvarat på en endaste av dessa fester är som vanligt lite oklart. Det är ett under för mig hur hela livet kan bli en fest så fort man kommer till ett annat land! Jag antar att jag får leva i ovisshet till termin 5 då jag själv ska på en utbytes termin!


Kommentarer
Postat av: Bell

käner igen det där.. inte från min korridor då, alkohol och roligheter är inget för Jessica och hennes anhängare, men jag har HÖRT att utbytesstudenter normalt är festliga typer.. vore kul att uppleva det. Nu ska jag på fest, Lovisa fyller år! Ha det fint, vi hörs i helgen som vanligt:)) puss

2008-09-25 @ 15:09:31
Postat av: Bell

..och grattis på din dag vännen!!:) Blir det kalas ikväll månntro?

2008-09-25 @ 15:15:41
Postat av: Anneli

Grattis på födelsedagen!!

Hoppas du haft en bra dag!

kram

2008-09-25 @ 21:24:29
Postat av: Johanna

Nä, livet är inte alltid en fest. Inte om man är en mogen och seriös student som har festat av sig det mesta innan. Alltså vid den åldern de flesta andra nationaliteter väljer att åka och bränna upp morsan och farsans pengar på dyra skolavgifter när de är 18-20 år. Jag tycker det skojsas till för mycket jag, ja det tycker jag!

2008-09-29 @ 05:52:12
URL: http://kojanskoja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0